Presque Pâques - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nouchka Oenema - WaarBenJij.nu Presque Pâques - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nouchka Oenema - WaarBenJij.nu

Presque Pâques

Door: nouchka oenema

Blijf op de hoogte en volg Nouchka

28 Maart 2013 | Frankrijk, Parijs

Ik zat nog net niet onder de blauwe plekken, maar het ging er hard aan toe tijdens onze 'judo- les' in het college EPS.
De docent was erg fanatiek en nam mij steeds als partner om het voor te doen, hoe leuk.. Maar we hebben het allen overleefd hoor! De één weliswaar met wat meer beurse plekken dan de ander, maar ach dat hoort er bij blijkbaar.. En dan wil ze ook nog dat wij dit leren om het met basischool kinderen te doen, nou no way op die manier.

Ook kreeg ik maandag te horen dat ik de volgende dag vrij zou zijn, nu gelukkig dus niet voor niks naar school gegaan. Nouja niet op dinsdag nee, maar woensdag daarentegen. Om half 2 college. Dus ruim op tijd vertrokken. En maar wachten en wachten en wachten ennn nog steeds geen Franse studenten, die normaal altijd ruim op tijd zijn. Ook geen docent te zien. Nog even gekeken in een lokaal waar we altijd les hebben, maar.. niemand! Dus toen maar terug naar huis gegaan. Waar ik een heel leuk mailtje te lezen had.. of was dat dindsag al.
In ieder geval ging mijn stage donderdag niet door.. AGAIN!
Vanwege problemen met verzekeringen en dat soort dingen.. jaja.. lekker geregeld dus weer.

En toen was het vrijdag en ik wist het al twee dagen, maar onverwachts stond mijn moeder daar op het station. Heel gezellig weer :) 'savonds vloog de tijd voorbij door al ons gepraat. En zaterdag zou weer een drukke dag worden, zoals altijd bij ons het geval is.

We zijn begonnen bij de Saint- Eustache. Een kerk'je' bij Châtelet. Iedereen was in de weer met poetsdoeken, schoonmaakspul en raggers en waarom.. owja natuurlijk volgend weekend is het Pasen, nou daarom dus. Om ons kerkelijkbezoek voort te zetten hebben we de metro genomen richting le Mosquée de Paris. Ik was nog nooit in een Moskee geweest en had geen idee wat ik kon verwachten, maar het leek mij best wel eens leuk om een kijkje te nemen. Als het toch kan, waarom niet. En zo illegaal als wij zijn, zijn we stiekem achter een groepje mensen aangelopen, zodat we de kassa hebben kunnen vermijden. Daarna op ons gemak eens rondgelopen. Naast de Moskee was le Jardin des Plantes te vinden. Dit stond ook nog op mijn to-do list omdat het een van de bezienswaardigheden van Parijs moet zijn. In het park waren allerlei beesten als kangaroes en wasberen aanwezig. Dit hadden ze alleen zo geregeld dat je entree moest betalen, en aangezien dat best prijzig was voor iets waar wij als grote mensen :) snel door heen lopen, zijn we er maar langs gelopen. Ook hadden ze een heel groot echt(!) labyrint. Viel helaas een beetje tegen, want de weg volgen in een rondje en je was boven.
Diezelfde dag dat wij in Parijs waren, waren we ook een beetje verdwaald. Want ineens kwamen wij het Vrijheidsbeeld tegen. Stond daar gewoon langs de Seine. Bijna nog op de thee geweest bij de zwerver met zijn tent, bijzettafeltje met bloemstuk en spiegel.
En toen hadden we al zo veel gelopen terwijl er nog meer op ons lijstje stond. Dus in de McDonald's onder het genot van een ijsje een beetje uitgerust waarna we verder gingen, dit keer met de bus, richting Le Champs-Elysées waar ik naar le Palais Royal wilde.
Nadat wij zo'n drie keer om het hele gebouw zijn gelopen, plattegronden gevolgd hadden waar alles op vermeld stond, toch geen ingang gevonden. Toen maar de lange winkelstraat uitgelopen, de RER gepakt richting Centre Pompidou en avondgegeten in een restaurant waar mensen verstoppertje spelen.. En daarna was het alweer tijd om langzaamaan richting Gare du Nord te gaan. Ik was toch wel blij dat ik die avond lekker vroeg kon gaan slapen, want mijn voeten deden een beetje pijn en ik was werkelijk helemaal gesloopt! maar ondanks dat was het weer een heel gezellig weekendje :).

Maandag voor de laatste keer het vak EPS gehad waarbij we nogmaals naar l'école Maternelle gingen in Clamart. Hier werd een dansvoorstelling gegeven voor de kleuters, dus was weer een makkelijk college voor ons.

En toen kwam de donderdag langzaam dichterbij... Jaaaaa stage zou doorgaan. Dus vandaag ben ik voor het eerst op stage geweest hier in Parijs. Ik loop stage in een kleuterklas, hele schattige kindjes zijn het! De tijd gaat niet heel erg snel, aangezien we alleen maar observeren en verder niks kunnen doen. Maar vanmiddag mochten we kiezen of we binnen bleven of mee naar buiten gingen en toen heb ik heel leuk met de klas buitengespeeld. Eerst begonnen we met 4 kinderen in een kring rond te lopen en steeds meer kinderen wilden meedoen, dus uiteindelijk zaten er nog maar een paar kinderen op hun fietsje om het plein over te crossen. Nadat er een aantal bijna gingen vechten om mijn hand te mogen vasthouden, vond ik het wel even klaar en wilde rustig gaan zitten terwijl de kids verder zouden spelen.
Nou... verkeerd gedacht. Ik ging zitten, en de rest kwam naast mij zitten, achter mij zitten, op schoot zitten en vormden een kring om mij heen. Wel heel gezellig hoor, want ze waren heel nieuwsgierig dus allerlei vragen gehad, wel moeilijk soms, want zelfs Nederlandse kleuters versta je niet altijd even goed. Ook heb ik nog heerlijke pasta met ijs als desert op, zelfgemaakt natuurlijk van lucht. En de tijd vloog voorbij, dus toen moesten we alweer naar binnen en was het tijd om naar huis te gaan.
Al met al dus een hele ervaring om dit te mogen meemaken en zo de verschillen en overeenkomsten te zien met het Nederlandse onderwijs!

Morgen weer een dagje stage, ter compensatie. En daarna is het alweer weekend, waarin het hopelijk heel mooi weer wordt zodat wij de mooie tuinen van Versailles kunnen bekijken, en jawel we gaan met de auto door Parijs hè paps! ;).

Bonne nuit et plein de bisous à vous.

  • 28 Maart 2013 - 22:34

    Andy:

    Als Tom-tom wil mee werken gaat alles goed komen en zal het een mooie dag worden.

    tot over ongeveer 40 uur na nu XX

  • 30 Maart 2013 - 17:26

    Patricia:

    Hoi, eindelijk ging je stage door!!!!!!!!!!
    Leuk om te lezen dat je ZO in de belangstelling stond door de Fransen kindertjes.
    Was weer een weekje wel zeg.
    Succes weer verder. Groetjes XXXX

  • 01 April 2013 - 18:10

    Margreeth:

    Het was weer leuk om je verslag te lezen.
    Groetjes, Margreeth

  • 05 April 2013 - 14:06

    Opa En Oma.:

    Chère Nouchka,

    Je had weer een hele hoop te vertellen in jouw leuke verslag vanuit Parijs. En dan zou je "Judoles"
    moeten geven aan kinderen op de Basis-school : no way dus, maar vond het wèl erg grappig weergegeven, hè? -------- Leuk, dat je nu eindelijk stage hebt gelopen bij die Franse kindertjes en dat je
    wel bijzonder in de smaak viel : grappig, hoor. ----------- Je hebt wèl weer van alles beleefd in die week.
    Heb je nu inmiddels Palais Royal kunnen ontdekken? Enorm groot is dit, niet? ----------- Hoorde van Mama
    het verslag over de gezellige Paasdagen. ------------- Opa heeft jouw laptop dinsdag weggebracht voor
    reparatie en vanmiddag kan hij hem gelukkig in Barendrecht weer ophalen : dan kan Michael hem vanavond met de trein meebrengen.Daar zorgt Mama dan weer voor. Ben blij toe voor je, want je hebt hem hard genoeg nodig daar, wel? ----------- Lieve schat, een fijn weekend samen met Michael. ------------ Houd je taai, XXXXX en liefs van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2013

Je suis à la maison

17 Mei 2013

La dernière visite

08 Mei 2013

Mes vancances

14 April 2013

Jours très agréables

28 Maart 2013

Presque Pâques
Nouchka

Actief sinds 21 Dec. 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 7968

Voorgaande reizen:

03 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Parijs

Landen bezocht: