Jours très agréables - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nouchka Oenema - WaarBenJij.nu Jours très agréables - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nouchka Oenema - WaarBenJij.nu

Jours très agréables

Door: nouchka oenema

Blijf op de hoogte en volg Nouchka

14 April 2013 | Frankrijk, Parijs

Jaja, alweer een hele tijd geleden..
Maar in die hele tijd heb ik dan ook weer hele gezellig dagen gehad!

In het weekend van Pasen kon ik voor het eerst mijn" luxe huis" in Nanterre aan mijn paps laten zien. Samen met mijn moeder en een stuiterende Esmée zijn zij dat weekend met de auto naar Parijs gekomen.
Zaterdagochtend heb ik nog snel mijn ov kunnen opladen en wat boodschappen kunnen halen, waarna ik niet veel later mijn familie mocht ontvangen.
Hierna zijn we direct doorgereden naar het hotel waar mijn ouders zouden slapen, zodat de auto daar neergezet kon worden.
Daarna stond de Notre Dame op het programma. Nadat ik al een aantal keer de pech had gehad dat de klokken werden vervangen, konden we dan nu eindelijk naar boven. Noujaa.. nadat we in de enorm lange rij hadden gestaan. Om wat op te warmen een heerlijke opgevouwen-halve-meter-crêpe gegeten en toen eindelijk al die trappen op naar boven.
Het is niet verstandig die toren op te gaan als je zo'n 300kg weegt, dan pas je namelijk niet door de smalle paadjes!
Omdat het nogal koud was en ik bijna niet meer naar beneden kon lopen door mijn bevroren voeten hebben we een heerlijk kopje warme chocolademelk gedronken in een cafeetje.
'S avonds gegeten bij Cartier, een erg gezellig restaurantje :) en toen was het weer tijd om samen met mijn kleine zusje naar mijn kamer te gaan.

Zondag zijn we met de auto richting Versailles gereden. Allereerst hebben we het kasteel bezocht waarna we ook de tuinen nog wilde bekeken. Helaas was er een of andere Totally Spies musical waardoor je moest betalen, wat een beetje zonde is als het normaal gratis is. Daarom dus nog even lekker door het stadje gewandeld en 's avonds gegeten bij Vapiano.

Maandag ochtend hebben we Parijs vanaf 210 meter hoogte bekeken, bovenop de Tour Montparnasse. Gelopen naar Jardin du Luxembourg. En ten slotte de dag afgeslote met boodschappen doen bij Auchan op La Défense. Hierna was het toch echt tijd om iedereen weer uit te zwaaien.

En na tweede paasdag was het al heel snel weer vrijdag 5 april :).
Voor de tweede keer mocht ik Michael 's avonds van de trein halen. Natuurlijk had hij het weer voor elkaar gekregen om helemaal achteraan te zitten, zodat ik mooi in die kou het hele perron af kon lopen. Maar toen ik hem zag, was ik dat al lang weer vergeten. Het waren maar 4 weekjes, maar die weken kunnen soms toch wel heel lang duren!

Zaterdag zijn we begonnen bij de Notre dame, want ook samen moesten we deze nog een keer beklimmen. De rij was een stuk korter dan het weekend ervoor en ook de temperatuur was gelukkig iets gestegen. Maar dit maakten het wachten toch nog steeds lang en koud. Vanaf de Notre dame kon je zien waar het Pantheon lag. Hier zijn we na onze afdaling dan ook naar toe gelopen. Gezellig alle doden in de crypte weer bekeken en daarna maar even opgewarmd bij de Mac. Het was toch nog wel heel koud, en dat in april..

Zondag zijn we 's avonds uit eten geweest en hebben we de goede Thalys weer opgezocht. En elkaar voor 3 weken gedag gezegd.

Daarvan is er nu alweer een weekje voorbij, nog maar twee te gaan dus :)
Afgelopen weekend Sofie weer gezien. Vrijdag avond ben ik uit Franse les gelijk door gegaan naar La Défense zodat we samen nog een pizza konden eten bij Vapiano. En ook deze zaterdag heb ik de Notre dame beklommen. Dit keer was het erg mooi weer en vond ik het veel minder vervelend om te wachten. Na de Notre dame zijn we doorgelopen naar het Pantheon. Na ons bezoekje daar hebben we de metro gepakt en zijn we richting Place d'Italie gereden. Hier ontdekten we een winkelcentrum, wat we even hebben bekeken. Maar dit was nog niet genoeg, dus ook Châtelet en La Défense waren aan de beurt om te bezoeken.
's Avonds uit eten geweest en toen weer doodop richting mijn kamer.

Vandaag stond de Joodse wijk Marais op het programma. En wat al voorspeld was, kwam ook daadwerkelijk uit. ZON en 25 GRADEN!!!
Een heerlijk dagje dus :)
Op Place des Voges lekker in het gras genoten van de zon en alle spelende kinderen. Hierna hebben we op goed geluk een straatje gepakt die ineens uit kwam bij Centre Pompidou, noooit geweten dat het zo dicht bij elkaar lag. Ergens een broodje gescoord waarna we onze wandeling verder gingen richting Jardin du Luxemboug. Als we nog niet aan het weer hadden gezien dat het een erg mooie dag was, dan hadden we dit wel ontdekt in dit park. Wat een drukte.. maar wel heel gezellig. Na even zoeken hebben we uiteindelijk een plekje kunnen vinden op het gras, zodat we nog meer van de zon konden genieten.
Op tijd weer vetrokken naar Gare du Nord, een ijsje gegeten, tas op gehaald en de goede trein opgezocht. Toen was het ook voor Sofie weer tijd om te vertrekken.

De afgelopen weekenden waren dus weer erg druk maar reuze gezellig en leuk!

Ook doordeweeks heb ik niet stil gestaan. Op stage heb ik geholpen met een activiteit waarbij de leerlingen plaatsen in de school moesten zoeken waar zij woorden zouden vinden. Van deze woorden zouden zij een zin kunnen maken, waardoor ze uiteindelijk wisten waar de chocolade paaseitjes verstopt lagen. Leuk om al die kinderen zo enthousiast bezig te zien :).

Tussendoor ook nog gehoord dat we geen tentamens hoeven te maken.
Wel het een en ander inleveren voor alle vakken als alternatief. Daarbij ben ik druk bezig geweest met het maken van mijn portfolio, zowel voor hier als voor de Marnix. En ik heb moeten solliciteren voor mijn stageplek voor volgend schooljaar. Waarvan ik afgelopen week een berichtje heb gekregen dat ik ben aangenomen, voelde me helemaal happy :) dat dus ook weer gehad.

Nu hier nog even twee weekjes school doorkomen, het een en ander afronden. Beide portfolio's afmaken. En daarna mijn vakantie gaan vieren met Michael, Kaylee, Esmée, Mama, Papa en Sofie :)


Kusjes uit Parijs x

  • 14 April 2013 - 21:19

    Patricia:

    Hoi, leuk om je verslag weer te lezen. Je legt aardig wat kilometers af steeds als je visite hebt!!!!Fijn dat je stage geregeld is voor het volgende schooljaar. Nog een paar weekjes en dan zit het er weer op je tijd in Parijs. Groetjes en een knuf

  • 19 April 2013 - 18:03

    Opa En Oma.:

    Chère Nouchka,
    Bedankt weer voor je gezellige reisverslag, hoor. ------- Allereerst erg fijn, dat je nu een stageplek hebt in Zevenhuizen voor volgend jaar : precies waar je wilde, hè? ------- Verder vermoed ik, dat je binnenkort wel bij de schoenmaker langs zal moeten voor versleten zolen, niet? Je legt zèker in de weekenden héél wat afstanden af, maar daar tegenover staat, dat de visite erg véél van Parijs te zien krijgt. En dan óók nog versleten huiswaarts keert. Voor jou misschien wat meer dubbele dingen te bekijken, maar dat mag de pret niet drukken, wèl? ------------ Dat lijkt mij best een leuke manier van stage lopen, om de kinderen naar woorden en naar chocolade Paas-eitjes te laten zoeken. De kinderen waren in ieder geval erg enthousiast. ----------- Jouw 2 weken vakantie zijn best goed gevuld, niet? En om te beginnen volgende week vrijdag, een hele week Michael. Geniet er maar van, hoor. ----------- Oma gaat zò naar bridgen toe en jij een fijne vakantie toegewenst met alle logées. ----------- Liefs en een knuf van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2013

Je suis à la maison

17 Mei 2013

La dernière visite

08 Mei 2013

Mes vancances

14 April 2013

Jours très agréables

28 Maart 2013

Presque Pâques
Nouchka

Actief sinds 21 Dec. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 7972

Voorgaande reizen:

03 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Parijs

Landen bezocht: