Ma première visite - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nouchka Oenema - WaarBenJij.nu Ma première visite - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nouchka Oenema - WaarBenJij.nu

Ma première visite

Door: nouchka oenema

Blijf op de hoogte en volg Nouchka

04 Februari 2013 | Frankrijk, Parijs

Allereerst; iedereen die via via de groetjes aan mij heeft gedaan, heel erg bedankt en allemaal de groetjes terug ;)!

Zondag 27 januari ben ik met Caroline richting Val d'Europe afgereisd. Met de bedoeling om leuk te gaan winkelen in deze 'o zo grote' outlet store, gingen we vol goede moed op pad. Helaas regende het al vanaf 's morgens vroeg en is het niet droger geworden. Bij het uitstappen van de RER was het nog even zoeken welke kant we precies op moesten. Na een stukje gelopen te hebben, en daarbij vooral andere mensen gevolgd te hebben, konden we de bordjes volgen en kwamen we aan in de 'hele grote' outlet store. Nou dat viel flink tegen, zo groot als wij dachten en gehoord hadden was het zeker niet. Maar ondanks dat zijn we gewoon gaan kijken, want ja je weet het nooit. Maar helaas viel ook het aantal winkels tegen en zeker de prijzen. Bij sommige winkels was er wel 50% of soms wel 70% korting, maar ja dan betaalde je nog een fortuin..
Na deze 'teleurstelling' zijn we snel in de trein gestapt om op La Défense de winkels nog maar eens te bekijken.

Op maandag hadden wij onze eerste gymles. Nouja gym... we kunnen het beter circus noemen. We hebben namelijk ruim 2 uur met een lintje aan een stokje lopen zwaaien waarbij we grande en petite vormen maakte, hoog en laag. Heel indrukewekkend dus, maar om een keer gedaan te hebben ook wel erg leuk.
Eigenlijk zouden we in de middag nogmaals 3 uur EPS (gym) hebben, maaar..... Le professeur liet ons weten dat er een leuke voorstelling was en dat ze daar graag met ons heen wilde. Die voorstelling begon pas om half 3, dus wat gingen we tot die tijd doen..
Een Frans klasgenootje stelde voor om met z'n allen uit eten te gaan, en met z'n allen is dus inclusief docent. We hebben dus heerlijk sushi gegeten, in jawel een sushi restaurant :)
Na het lunchen ben ik samen met Caroline en de twee Ierse studenten in de auto van onze professeur gestapt, op naar het theater/voorstelling/,,,
Maar eerst wilde de Fransen ons nog een écht Frans taartje laten eten, dus zijn we onderweg langs een boulangerie gereden en hebben daar overheerlijke taartjes gekocht.

En toen, donderdag, was het de laatste dag van januari. Tijd om mijn Navigo op te laden voor de volgende maand, zodat ik ook in februari weer gebruik kan maken van de RER en de metro, want nog steeds heb ik het hele Paris nog niet gezien hoor!
Maar hier in Frankrijk vinden ze het blijkbaar erg leuk om buitenlandse bankpassen niet toe te laten bij de oplaadautomaten. Op verschillende stations meerdere automaten geprobeerd. Maar ze zeiden allemaal hetzelfde: Retirez carte! Tjaa wat nu... Toen bedacht ik mij in een heel helder moment, dat ik mijn kaart ook had kunnen betalen bij een balie. Op mijn eigen treinstation de balie opgezocht en gelukkig mijn ov kunnen opladen.
Daarna was ik nog geen 5 minuten in mijn kamertje of er werd al geklopt. De insectenbestrijders aan de deur. Ik heb ze maar binnengelaten. En nu weet ik dus eindelijk wat die rare bruine dingen zijn die op m'n verwarming zitten.. spul-om-insecten-weg-te-jagen.

En wat komt er na donderdag... Juist, heeel goed! VRIJDAG!
Dé dag dat ik Sofie mocht ophalen van Gare du Nord. Ik was de hele dag vrij, dus lekker kunnen uitslapen, de laatste boodschappen gehaald en mijn kamertje aan kant gemaakt. Want die schoonmaakdag moet ik toch maar verplaatsen aangezien ik in de weekende niet zo veel (gewoon geen) tijd meer zal hebben :).

Vrijdagavond hebben we heerlijk GROENTE met soep gegeten. Waarna we in het donker bij Arc Triomph zijn uitgestapt. En ook 's avonds kan je er nog op. Het uitzicht is overdag al helemaal tof, maar 's avonds zie je alle lichtjes en drukte en, nouja ook 's avonds is het dus geweldig om de stad van iets hoger te kunnen bekijken! Vanaf Arc Triomph zijn we naar le tour Eiffel gelopen. Op het moment dat we vlakbij de Eiffeltoren waren, leek het net alsof we in een andere tijdzone waren. Op dat moment niet heel gek, want het was super gezellig, maar het kon eigenlijk niet dat we er ruim anderhalf uur over gedaan hadden om helemaal naar le tour Eiffel te lopen...
Na even nadenken kwamen we er achter dat mijn telefoon nog niet de juiste tijd aangaf. Tja helemaal niet aangedacht om dat opnieuw in te stellen. Bij thuiskomst al mijn spulletjes van thuis uitgepakt, die Sofie en Caroline's moeder hadden meegenomen, MERCI! En daarna een beetje op tijd gaan slapen.

Zaterdag zijn we begonnen op de Champs Elysées. Deze hebben we helemaal afgelopen. Tussendoor nog midden op de weg foto's gemaakt, wel gewoon bij een oversteekpunt hoor ;).
De Notre Dame stond als tweede op ons lijstje. Helaas konden we niet naar binnen. Er was iets met benedictus en 8 nieuwe klokken.. Dat bezoek hebben we daarom maar naar de zondag verplaatst. Op Châtelet hebben we alle winkels nog eens goed bekeken en ook La Fayette hebben we even bezocht. Maar toen was het toch wel tijd om richting huis te gaan en eventjes uit te rusten en wat te eten. Heerlijke spaghetti gemaakt, die we maar op mijn kamer hebben opgegeten, aangezien we niet zo'n trek hadden in wiet.. 's Avonds nog gezellig een filmpje gekeken en daarna maar weer 'vroeg' ons bed in.

Zondag hebben we als eerste de Notre Dame bezocht. Gelukkig konden we er nu wel in. Er was zelfs een dienst bezig. Je zal maar aan het preken zijn tewijl er grote massa's toeristen door de kerk lopen, zou niet echt mijn ding zijn. Maar wel heel leuk om te zien hoe het er aan toe gaat, zelfs de 8 nieuwe klokken in het middenpad kunnen zien. Hierna zijn we richting de Sacré coeur gegaan en uiteindelijk naar het Louvre. Het was hier alleen zo druk, dat we het Louvre maar voor een ander moment hebben bewaard. Na een tussenstop gemaakt te hebben op La Défense zijn we rustig aan naar Nanterre gegaan. Sofie haar tas opgehaald en weer opweg naar Châtelet, waar we heel gezellig gepraat en lekker gegeten hebben.

En toen kwam het moment dat we naar Gare du Nord moesten. Om 19.25 zou de trein richting Rotterdam weer vertrekken, de stad die ik pa over 5 maandjes weer ga zien..
Natuurlijk waren we veel te vroeg en moesten we even wachten. Na ons vermaakt te hebben met een kunstwerk van... geen idee wie.. zijn we richting de trein gegaan en hebben we elkaar gedag gezegd. Maaaaar, niet voor lang. Want over precies 10 dagen zie ik Sofie al weer :)

En voordat Sofie komt, zie ik mijn moeder. En het weekend na Sofie komt mijn zusje, die dan ook bijna jarig is! En daarna komt mijn hele lieve vriendje ♥ en daarna mijn moeder en daarna.. oeff een hele planning dus voor mijn weekenden :)

Plein de bisous xx






  • 04 Februari 2013 - 17:31

    Karin:

    Wouuw sushi gegeten. Leuk verslag weer. xxxx

  • 04 Februari 2013 - 21:21

    Patricia:

    Hoi, leuk weer om te lezen wat je weer allemaal gedaan heb!!!!!
    Ja, je bent er alweer 1 maand en al heel wat gedaan en gezien en meegemaakt.
    Groetjes en veel succes weer.XX

  • 05 Februari 2013 - 15:15

    Sofie:

    Het was super gezelig! Over precies 9 dagen gaan we het weer gezellig maken!
    Leuk verslag!

  • 05 Februari 2013 - 15:38

    Margreeth:

    Hoi Nouchka,
    Wat weer een mooi lang verhaal, ik heb er alleen niet uit kunnen halen naar wat voor theater/voorstelling Le professeur jullie nou heeft meegenomen. En wat dat leuk?
    Jij hebt elke x weer iets om naar uit te kijken en daardoor zullen de weken wel snel gaan. Voor je het weet kijk je met een kopje thee op de bank in Rotterdam, terug op dit mooie avontuur.

  • 05 Februari 2013 - 22:14

    Opa En Oma:

    Lieve Nouchka,

    Wat een leuk reisverslag heb je weer gemaakt, om van te genieten : je ziet alles aan je voorbij trekken.
    Je geniet ook overal van met volle teugen, hè? Je kunt naderhand in ieder geval met véél plezier aan deze periode terugdenken. Je bent géén figuur om achter de Franse geraniums te zitten en je wordt nu
    al een echte volleerde Parisienne. Leuke foto´s heb je er bij gemaakt, hoor. Fijn te horen, dat je een gezellig weekend hebt gehad met Sofie. En er komen genoeg weekenden aan, waar je naar uit kunt kijken.
    Geniet van het bruisende Parijs : er valt nog genoeg te bekijken in die mooie Lichtstad.
    Liefs van Opa en Oma.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2013

Je suis à la maison

17 Mei 2013

La dernière visite

08 Mei 2013

Mes vancances

14 April 2013

Jours très agréables

28 Maart 2013

Presque Pâques
Nouchka

Actief sinds 21 Dec. 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 7979

Voorgaande reizen:

03 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Parijs

Landen bezocht: